Stay Updated!

BLOG

ایمن نگه داشتن دارو در محیط داروخانه و خارج از یخچال

 ایمن نگه داشتن دارو در محیط  داروخانه و خارج از یخچال

همه ما می دانیم که اگر غذا در دمای نامناسب نگهداری شود، می تواند فاسد شود و خوردن آن برای ما خطرناک است. اما آیا می دانستید که داروها نیز می توانند تحت تاثیر منفی دما باشند؟ با این حال، برخلاف غذا (که اگر در دمای اتاق نگهداری شود می‌تواند سریع‌تر فاسد شود)، داروها باید همیشه در دمای متوسط نگهداری شوند، و درک این موضوع برای داروخانه‌ها مهم است تا بتوانند داروهای خود را ایمن نگه دارند.

به طور کلی، دمای ایده آل برای بسیاری از داروها بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است، به استثناء برخی از داروها که به یخچال نیاز دارند. اگر داروها در محیط خیلی گرم یا خیلی سرد قراربگیرند به مرور زمان فاسد شده و کارایی خود را از دست میدهند و حتی می تواند باعث شود که دارو اثرات متفاوتی با آنچه در نظر گرفته شده است داشته باشد.

دانستن این موضوع برای مصرف کنندگان مهم است تا داروها را در محیطهای خیلی گرم مثل خودرو خود در هوای گرم تابستان یا گاراژهای سرد نگهداری نکنند. اما رعایت کردن این موضوع برای داروخانه ها مهم تر است. یک داروخانه ممکن است موجودی زیادی از داروها را در انبار داشته باشد، و قطعا یک داروساز تمایلی ندارد که کل موجودی داروخانه خود را دور بریزد و یا داروی فاسد به مشتریان بفروشد.

بنابراین چگونه یک داروخانه می تواند اطمینان حاصل کند که داروهایشان در دمایی نه خیلی بالا و نه خیلی پایین نگهداری می شوند؟

ابتدا دمای داروخانه را تا حد امکان تحت کنترل و تهویه مناسب نگه دارید. در برخی داروخانه ها در صورت قطع برق و از کار افتادن تهویه مطبوع یا گرمایش، از ژنراتور پشتیبان استفاده میکنند. ژنراتورهای پشتیبان مخصوصاً برای داروهایی که باید در یخچال نگهداری شوند اهمیت دارند.

ثانیاً، محیط را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و با توجه به اهمیت سلامت داروها بهتراست فقط به اندازه گیری های خود اعتماد نکنید. روی یک ثبت‌کننده داده‌های دما (ترموگراف) یا همان دیتالاگرها سرمایه‌گذاری کنید، که به طور مداوم دما و رطوبت محیطی را که در آن قرار دارد کنترل می‌کند و زمانی که شرایط اتاق از محدوده خاصی خارج می‌شود، به‌صورت بی‌سیم هشدارها را از طریق تماس تلفنی یا پیامک اطلاع میدهد. از آنجایی که این دیتالاگر کاملاً قابل تنظیم است، می توانید خودتان این محدوده را طوری تنظیم کنید که کاملاً با محدوده دمایی که برای داروخانه خود تعیین کرده اید مطابقت داشته باشد. با استفاده از دیتالاگرها، مهم نیست که کجا هستید، اگر دمای داروخانه شما خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، یک هشدار دریافت خواهید کرد.

آی پی لاگ IPLOG به عنوان تولید کننده ایرانی دستگاه های ثبات دما ( ترموگراف ) و دستگاه های دیتالاگر و مانیتورینگ دما و رطوبت، طیف متنوعی از محصولات را برای کنترل دمای نگهداری از داروها در شرکت های تولید دارو، شرکت های پخش دارو، خودروهای توزیع دارو و در نهایت داروخانه ها و سردخانه ها آماده کرده است.

سابقه تولید بیش از 10 سال دستگاه های دیتالاگر و ترموگراف، باعث اعتماد شرکت های تولید و توزیع دارو به مجموعه فنی مهندسی آی پی لاگ شده است.

جهت مشاهده و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبات های آنلاین دما و رطوبت به قسمت محصولات مراجعه نمایید.

 

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه