Stay Updated!

BLOG

نظارت بر دمای یخچالهای فروشگاههای بزرگ مواد غذایی با دیتالاگر

نظارت بر دمای یخچالهای فروشگاههای بزرگ مواد غذایی با دیتالاگر

یخچال های فروشگاه های مواد غذایی بخصوص فروشگاهای بزرگ برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی مانند گوشت، محصولات لبنی و سبزیجات ضروری هستند. اما اگر دمای یخچال ها به درستی کنترل و نظارت نشود، می تواند منجر به رشد باکتری های مضر و فساد محصولات غذایی شود و به طبع آن منجر به بیماری های مربوط به غذای فاسد و زیان اقتصادی قابل توجهی برای فروشگاه مواد غذایی شود. برای جلوگیری از این خطرات، الزاماتی برای نظارت بر دمای یخچال فروشگاه های مواد غذایی وجود دارد که باید رعایت شود.

سازمان غذا و دارو (FDA) از فروشگاهها می خواهد که دمای یخچال را در دمای 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) یا کمتر از آن حفظ کنند تا از ایمنی و کیفیت محصولات غذایی اطمینان حاصل شود. این به این دلیل است که دمای بالای 40 درجه فارنهایت می تواند باعث رشد باکتری های مضر و مشکلات ناشی از آن می شود.

برای حفظ سلامت مواد غذایی، بهتر است که فروشگاه های مواد غذایی از دستگاه های نظارت بر دما در یخچال استفاده کنند. این دستگاه ها شامل دماسنج های دیجیتال یا دیتالاگر باشند که می توانند دمای یخچال ها را در طول زمان اندازه گیری و ثبت کنند.اطلاعات ثبت شده توسط این دستگاه‌ها  برای چک کردن اینکه یخچال‌ها در محدوده دمایی مورد نیاز بوده اند، مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از دیتالاگرها به فروشگاهها کمک میکند تا در صورت بروز مشکل در محدوده دمایی یخچالها بتوانند در اسرع وقت اقدامات لازم را  انجام دهند.

با استفاده از دیتالاگربرای نظارت بر دمای یخچال، فروشگاهها می توانند از ایمنی و کیفیت محصولات غذایی خود اطمینان حاصل کنند همچنین از بیماری های ناشی از غذا جلوگیری کنند. نظارت بر دما یکی از اجزای حیاتی مدیریت ایمنی مواد غذایی است بهتر است در تمام فروشگاه های مواد غذایی جدی گرفته شود.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه