Stay Updated!

BLOG

پایش دما در تانکرهای حمل شیر

پایش دما در تانکرهای حمل شیر

حمل و نقل شیرخام دارای قوانین و دستورالعمل‌های دقیقی است که چارچوب سخت‌گیری را از نظر ایمنی مواد غذایی  برای حمل و نقل جاده‌ای و کانتینری مخزن تشکیل می‌دهد. برای حفظ کیفیت و یکپارچگی محصول و جلوگیری از زوال آن در مزارع تولید شیر خام، حرف اول را دمای مناسب، کانتینرهای مناسب و سهولت بارگیری/تخلیه از ویژگی های کلیدی برای حمل و نقل از طریق کانتینرهای مخزن میزند.

پس از دوشش، شیر باید خنک شود و با استفاده از کولرهای موجود در غرفه ها، شیر را از دمای حدود 38+ درجه سانتیگراد در زمان شیردوشی به دمای 6+/+8 درجه سانتیگراد برسانید. از طرف دیگر، در هنگام حمل و نقل، دمای شیر نباید از +10 درجه سانتیگراد بیشتر شود. این تنها در صورتی امکان پذیر است که حمل و نقل با وسایل نقلیه مجهز به تانکر دارای گواهی ATP انجام شود. که در واقع گواهی حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی با دمای کنترل شده برای مصرف انسان است.

 مخفف عبارت "Accord Transport Perissable"  حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فاسد شدنی و وسایل ویژه ای است . این مقررات نتیجه یک توافقنامه اروپایی است که در سال 1970 توسط تعدادی از کشورها به امضا رسید . این گواهی در واقع  قوانینی برای ساخت تجهیزات همدما برای حمل و نقل یخچالی مواد غذایی فاسد شدنی در دماهای کنترل شده، در نظر گرفته شده است.

 

به طور کلی، حمل و نقل هر ماده غذایی باید به شیوه ای مناسب از نظر بهداشتی و به گونه ای انجام شود که از محافظت کافی در رابطه با نوع مواد حمل شده اطمینان حاصل شود، و از هر گونه کثیفی یا سایر آسیب هایی که ممکن است به مواد غذایی وارد شود جلوگیری شود. حمل و نقل مواد غذایی توسط عوامل جوی یا سایر عوامل محیطی. مخازن مورد استفاده برای حمل مواد غذایی مایع به صورت فله باید الزامات خاصی را داشته باشند و به ویژه مخازنی که برای حمل شیر در مخازن استفاده می شوند باید با پارامتر دما (بیش از 10 درجه سانتیگراد) مطابقت داشته باشند.

 

بررسی و کنترل دمای شیر هنگام بارگیری و تخلیه برای اطمینان از ایمنی محصول از نظر بهداشتی ضروری است.دیتالاگرهای دمای ایده پردازان میتوانند ، نظارت را به راحتی در حین حمل و نقل انجام دهند ومی توان دما را به طور مداوم کنترل و ثبت کنند.

 این کیفیت و تخصص ما ، تولید کننده را قادر می سازد تا محافظت از مشتری و مصرف کننده نهایی را تضمین کند.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه