Stay Updated!

BLOG

دما و رطوبت مناسب برای جوجه کشی شترمرغ

دما و رطوبت مناسب برای جوجه کشی شترمرغ

در دهه ای اخیر پرورش شترمرغ در کشور بدلیل استفاده زیاد از فراوردهای مختلف آن رواج یافته است.مراحل جوجه کشی شتر مرغ مانند بقیه پرنده های پروررشی، نیاز به اصول و روشهای خاص دارد.

ابتدا باید تخمهای نطفه دار را انتخاب و تمیز کرده و در محیط مورد نظر قرار دهید. محل نگهداری دارای شرایط و دما و رطوبت خاصی است البته این مورد نیز با توجه به حجم و ضخامت پوسته تخمها متفاروت است. معمولا حداکثر تا 10 روز تخها را در انبار نگهداری مکیندد وچندبار می چرخانند تا مواد مغذی زرده و سفیده بطور مساوی به همه جای تخم شترمرغها برسد. سپس تخمها برای گذاشتن در دستگها جوجه کشی آماده میشود.

معمولا  بعداز دستگاه قرار دادن تخمها در دستگاه دما و رطوبت دستگاه را بصورت دستی تنظیم ویا بحالت اتومات در حالت مطلوب قرار میدهند. دمای مطلوب معمولا معادل 37.2 – 35.8 درجه سانتی گراد و ميزان رطوبت معادل 16 تا 22 درصد است. حتی حالت مطلوب هم باز بسته به ویژگیهای تخمها مانند ضخامت پوسته، اندازه، تعداد و اندازه سوراخ های موجود روی تخم و همچنين تعداد تخم های موجود در دستگاه ها می تواند تغيير کند.

 هرچه دما و رطوبت، کنترل شده تر باشد احتمال هدر رفت انرژی و از بین رفتن تخمها در مرحله جوجه کشی پایین تر میاید. بهتر است با استفاده از دستگاهای ثبت دما و رطوبت احتمال خطا را دراین مورد کاهش داد. چرا که در صورت خطا با دادن آلارم میتواند در کمترین زمان منجر به رفع خطا شده و به تولید بهتر پرورش دهنده کمک کند.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه