Stay Updated!

BLOG

نظارت بر محیط مناسب گلخانه برای پرورش گلهای رز

نظارت بر محیط مناسب گلخانه برای پرورش گلهای رز

گل رز بدون شک ملکه همه گل هاست. اهمیت آنها برای گیاهان به اندازه دلفین ها در دنیای حیوانات است. آنها به عنوان نماد عشق، یکی از محبوب ترین گیاهان در جهان هستند.

 با وجود تقاضای زیاد، نابرابری در آب و هوا و نوع خاک، رشد گل رز را در هر منطقه دشوار می کند. اینجاست که گلخانه‌ها وارد می‌شوند. پرورش گل رز در این سازه ها می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که آنها شاد و سالم بمانند.

 

چه نوع گلخانه هایی برای گل رز بهترین هستند

یک گلخانه ایده آل برای گل رز باید:

 سقف گلخانه باید از شاخه های بالایی حدود 6.5 فوت (2 متر) فاصله داشته باشید.

گلخانه بایددر برابر نواسانات دما بادوام و مقاوم باشد که دمای مورد نیاز را در داخل نگه دارد. همچنین باید چندین فصل متوالی را تحمل کند و تحت تأثیر پدیده های جوی فرو نریزد.

اگر می خواهید گلدهی را ادامه دهید، دیواره گلخانه باید در فصل زمستان نور خورشید زیادی را دریافت کند.

برای اطمینان از شرایط عادی برای گیاهان، حتی در یک گلخانه کوچک برای رشد گل رز در طول سال نیز باید مجهز به موارد زیر باشد:

 

سیستم تهویه اجباری برای رشد گیاه مورد نیاز است.

اگر زمان کافی برای آبیاری گیاهان خود را ندارید، یک سیستم آبیاری  که رطوبت و مواد مغذی را به ریشه ها و قسمت های هوایی گیاهان می رساند نیز نیاز دارید

برای ایجاد شرایط طبیعی تا حد امکان و به خصوص در فصل زمستان از نور مصنوعی استفاده کنید.

سیستم گرمایش و/یا سرمایش  متناسب با منطقه محل کشت ،برای اطمینان از بهترین دما را نصب کنید. 

برای پرورش گل رز در شرایط گلخانه ای  علاوه بر این دستگاه ها و سیستم های پیچیده مکانیزه یا تمام اتوماتیک، به ابزارهای کلاسیک باغبانی نیاز دارد.

 

نحوه پرورش گل رز در گلخانه

کاشتن گل رزدر خاک سرپوشیده ایده آل است حتی زمانی که شرایط گلخانه مطلوب نیست، بتوانید گیاهان سالمی داشته باشید.

تنها زمانی که نمی خواهید آنها را بپوشانید در ژانویه و فوریه است که نهال ها به حداکثر نور طبیعی نیاز دارند، زیرا خورشید در وسط زمستان به اندازه کافی روشن نیست.

 

قبل از کاشت، نهال ها باید در آب تمیز خیس شوند.

رشد ساقه سال گذشته را قطع کنید

همچنین آماده سازی خاک بسیار مهم است، دمایی که کاشت باید در آن باشد حداقل 53 درجه فارنهایت (12 درجه سانتیگراد) باشد.

هوموس پوسیده و کود دامی، ذغال سنگ نارس و سوپر فسفات باید به خاک باغ وارد شود. این برای فرم فعال شاخه ها نیاز است.

همچنین مهم است که نهال گل رز آماده شده را قبل از کاشت به طور مداوم مرطوب کنید تا حتی نوک شاخه ها نیز زنده بماند.

هنگام کاشت، عمقی که نهال در آن قرار میگیرد را به دقت کنترل کنید. گل های رز عمیق کاشته شده شروع به پوسیدگی می کنند و گل های رز که به اندازه کافی عمیق نشده اند ضعیف شده و ممکن است ریشه ندهند.

مهم است که قبل از کاشت خاک به خوبی ریخته شود تا ریشه گیاهان جوان زودتر ریشه دوانند.

تراکم کاشت گل رز در گلخانه کمی بیشتر از زمین باز است و حدود 10 بوته در هر 10 فوت مربع (1 متر مربع) است.

توجه: توجه به تنوع ویژگی های گل رز کاشته شده در گلخانه بسیار مهم است. اگر انتظار می رود بوته ها بزرگ باشند، بهتر است تعداد کمتری از آنها کاشته شود. به عنوان یک قاعده کلی، پس از سال اول کشت، درختچه های بیش از حد رشد کرده را می توان قطع کرد.

 

رطوبت

در مرحله اولیه، گل رز باید دارای رطوبت بالایی باشد. منظوراین میزان رطوبت شامل آبیاری نیست ، بلکه در مورد مرطوب کردن هوا است. این به این دلیل است که ریشه گیاه جوان بلافاصله پس از کاشت نمی تواند آب کافی را جذب کند.

رطوبت نسبی باید بین 60-70٪ باشد.

مالچ پاشی بهمراه یک سیستم مه پاش برای آب و هوای بسیار خشک اطراف کمک خواهد کرد.

 

نورپردازی

گل رز مطابق با رنگ های روشن خود تاریکی طولانی مدت را تحمل نمی کند. برای رشد طبیعی، نور باید به اندازه کافی یکنواخت و روشن باشد.

آنها باید حداقل 6 ساعت در روز داشته باشند. از باز بودن گلخانه تا حد امکان در برابر نور خورشید اطمینان حاصل کنید.

در طول تابستان، گلخانه باید با پارچه های سایه دار باشد. این کار از سوختن برگ ها جلوگیری می کند. گل رز، به طور کلی، مقاومت بسیار ضعیفی در برابر آسیب برگ دارد.

اگر در فصل پاییز و زمستان نمی توانید 6 ساعت نور خورشید دریافت کنید، گلخانه باید دارای نور مصنوعی باشد. چراغ های رشد می توانند شرایط عالی را برای رشد فراهم کنند.

 

بهترین دما برای رشد گل رز

سعی کنید یک میکرو اقلیم مناسب برای گل رز حفظ کنید. دمای خاک در طول روز 53 درجه فارنهایت - 59 درجه فارنهایت (12 درجه سانتیگراد - 15 درجه سانتیگراد) تا دمای هوا در حدود 60 تا 72 درجه فارنهایت (15.5 - 22 درجه سانتیگراد)و دمای هوا در شب می تواند تا 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) حفظ کنید.

اگر دمای بالاتر از 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) را هدف قرار دهید، باعث رشد سریعتر می شود. با این حال مراقب باشید! گل رز هم خیلی هوای گرم را دوست ندارد. این منجر به کوتاه شدن عمر گل می شود.

 

آبیاری

به محض خشک شدن 2 اینچ اول خاک، باید گیاهان را آبیاری کنید. بهتر است بپاشید تا قطرات رطوبت به میزان لازم روی برگ ها بریزد.  یک بار در ماه، آبیاری باید با یک مخلوط شیمیایی ترکیب شود.

 

با استفاده از دیتالاگرها میتوان دما، رطوبت،نور و آنچه مورد نیاز برای پرورش گلهای رز در گلخانه را نیاز دارید کنترل و اصلاح کنید.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه