Stay Updated!

BLOG

چگونه در گلخانه بلوبری پرورش دهیم

چگونه در گلخانه بلوبری پرورش دهیم

وقتی صحبت از پرورش یک باغ یا گلخانه پربار و متنوع می شود، پرورش بلوبری و توت فرنگی می تواند یک تلاش هیجان انگیز باشد. این میوه ها ترجیحات متفاوتی دارند اما می توانند با هم رشد کنند. با این حال، پرندگان تهدیدی برای رشد آنها هستند زیرا عاشق خوردن این خوراکی های خوشمزه هستند. رشد در گلخانه محافظت برداشت پرباری ، بدون آسیب پرندگان را تضمین می کند. اکنون، بیایید نکات و تکنیک‌های پرورش این میوه‌های دلپذیر را در کنار هم بررسی کنیم.

 

چرا بلوبری پرورش دهیم؟

بلوبری که با نام علمی Vaccinium شناخته می شود، زمانی منحصراً در طبیعت در آمریکای شمالی یافت می شد. به لطف تلاش های پیشگام الیزابت وایت و فردریک کوویل، بلوبری به عنوان یک محصول تجاری پررونق در اوایل قرن بیستم ظهور کرد. بلوبری که سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است، به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود. آنها همچنین دارای مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B6، فسفر و منگنز هستند که برای سلامت استخوان، لخته شدن خون و عملکرد مغز بسیار مهم هستند.

نکاتی برای پرورش بلوبری

بلوبری: پرورش بوته های بلوبری نسبتاً آسان است، اما قبل از شروع تولید میوه به یک دوره بلوغ نیاز دارند. در طول دو سال اول، حذف شکوفه ها برای ایجاد بوته مهم است. سال سوم، می توانید انتظار برداشت پرباری را داشته باشید. بلوبری در آفتاب کامل رشد می کند و به مالچ کاج یا خاک اره، آبیاری منظم (1 تا 2 اینچ در هفته) و خاک با زهکشی خوب برای حفظ رطوبت نیاز دارد. به pH بهینه خاک در حدود 4.5 دست پیدا کنید و برای بهبود عملکرد، چندین رقم را با هم بکارید.

برای رشد بلوبری، مناسب ترین دمای رشد 15-20 ℃ است، مقاومت گیاه به سرما و مقاومت در برابر گرما نسبتا خوب است، زمستان در فضای باز نیز می تواند ایمن باشد.

بلوبری در فصل رشد می تواند دمای بالای 40-50 درجه سانتیگراد را تحمل کند، زمانی که درجه حرارت بالاتر از 40-50 درجه سانتیگراد باشد، رشد بلوبری به دلیل مشکلات جذب آب در ریشه، توقف می شود. دمای پایین فتوسنتز برگ های بلوبری را محدود می کند، دمای پایین اوایل بهار برای رشد گیاه خوب نیست.

دمای پایین در تابستان عامل محدود کننده اصلی رشد و نمو بلوبری است. هنگامی که دمای خاک از 13 درجه به 32 درجه سانتیگراد افزایش یافت، رشد واریته های بلوبری بوته ای به نسبت افزایش یافت. محیط رشد دما، رطوبت، نور و غلظت دی اکسید کربن بر رشد بلوبری تاثیر خواهد داشت، نیاز به مدیریت معقول برای اطمینان از شرایط مناسب جهت تولید محصول در حجم مناسب با کیفیت مناسب است.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه