Stay Updated!

BLOG

دیتالاگربرای حوضچه های بتن

دیتالاگربرای حوضچه های بتن

امروز اکثر سازه های شهری و ساختمانهایی که مشاهده میکنیم با استفاده از ب تنساخته میشوند. بتن جزو مصالح بسیار مقاوم و مستحکم محصوب میشود.البته اینطور که ما میبینیم بتنها به راحتی وارد پروسه ساخت و ساز نمیشوند و قبل از ورود به بازار باید بتوانند استاندارهای مختلفی رو دریافت کنند. این استانداردها در آزمایشگاهای مخصوص بتن انجام شده که در بتوانند آنهارا از لحاظ استحاکم و مقاومت بسنجد . البته با این آزمایشات مصالح اصلی مثل آهن نیز سنجیده میشود چرا که برای ساخت و ساز با آهن نیز همچنان بتنها استفاده زیادی دارند.

 

عوامل بسیاری در آزمایشگاه برای تعیین مقاومت بتن مورد سنجش قرار میگیرند که از آنها دانه بندی ، تراکم ، میزان سیمان ، شکستگی سنگدانه ها ، مقاومت سنگدانه، مقاومت سیمان ، نسبت آب به سیمان ، طرح اختلاط ، مواد افزودنی و….. میتوان نام برد. همچنین دما و رطوبت بعد از بتن ریزی بر مقاومت آن تاثیر گذار هستند. با کنترل کردن دما و رطوبت می توان بتن با مقاومت بالای داشت.

برای تست رطوبت و دمای بتن از حوضچه های مخصوص استفاده میشود. در واقع بتن هارا در دمای مخصوص در آب قرار داده تا فرایند هیدراسیون در سیمان انجام شود و بتن رو برای تست مقاوت از این جنبه مورد آزمایش قرا دهند.

 

بعد واکنش آب با سیمان و تولید گرما روند گیرش سیمان افزایش مییابد با پایین نگه داشتن دمای بتن میتوان مدت زمان گیرش را افزایش داد تا مقاومت بالای داشته باشیم. مرطوب نگه داشتن سطح بتن نیز بر مقاومت آن تاثیر گذار اند

بحث بعدی کنترل دما و رطوبت در این حوضچه ها است. برای کنترل مداوم دما میتوان از دماسنج نیز استفاده کرد اما برای اینکه بتوانیم گزارش دقیقتری در دست داشته باشیم میتوانیم از دیتالاگرهای انلاین و وایرلس کنترل دما و رطوبت استفاده کنیم. استفاده از این دیتالاگرها میتوانید تولید کننده را به محصول  بهتر و وفروش بیشتری برساند و از طرفی مصرف کننده نیز با اطمینان بیشتر برای ساخت و ساز از این بتنها استفاده کند.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه