Stay Updated!

BLOG

نظارت بهتر دمای حوضچه های پرورش ماهی

نظارت بهتر دمای حوضچه های پرورش ماهی

بخش آبزی پروری کشور در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، اما مانند باقی حوزه ها با رقابت شدید بین مزرعه داران روبرو است. تحقیقات برای بهبود بهره وری و پایداری، می تواند به پرورش دهندگان کمک کند.

 

برای مزارع ماهی ، آب یکی از مهم ترین عوامل و مانیتورینگ دمای آب برای رشد بهینه ماهی از اهمیت بالایی برخوردار است. دمای آب جهت دریافت اکسیژن برای ماهی حیاتی است تا خوب غذا بخورد و به درستی رشد کند.

 

ماهی قزل آلا پرورشی دمای بین 8 تا 14 درجه سانتیگراد را ترجیح می دهد. ولی دمای مطلوب 13 درجه است. در این دما ماهی خوب غذا می خورد و به سرعت رشد می کند.

گونه های آب سرد دمای بالای 20 تا 25 درجه سانتیگراد را تحمل نمی کنند. گونه های آب گرم معمولاً در دمای کمتر از 20 درجه سانتیگراد تولید مثل نمی کنند یا در دمای کمتر از 10 تا 15 درجه سانتیگراد رشد نمی کنند، اما در دمای بسیار پایین زمستانی زنده می مانند.

 

یک سیستم مانیتورینگ دما  با استفاده از دیتالاگرهای دما میتواند دمای آب ورودی را برای حفظ محدوده بهینه مورد نیاز جهت افزایش حداکثری رشد ماهی تنظیم می کند.  یک سیستم برای نظارت شامل اندازه گیری و ثبت اطلاعات و هشدار در صورت خروج از محدوده تعریف شده از راه دور است.

این تحولات به عنوان یک خبر خوشایند برای ده ها هزار مزرع دار درگیر در صنعت آبزی پروری و زنجیره تامین آن است.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه