Stay Updated!

BLOG

پایش دما در محیط دامپزشکی

پایش دما در محیط  دامپزشکی

مراقبت های دامپزشکی مدرن به یک بخش بسیار پیشرفته در عرصه پزشکی تبدیل شده است. به لطف پیشرفت های مداوم زیست پزشکی، دامپزشکی به سطوح جدیدی از درمان برای حیوانات خانگی، دام و حیات وحش ما رسیده است.

با توجه به حساسیت داروها و داروهای دامپزشکی، حفظ یک محیط به اندازه کافی کنترل شده در دامپزشکی یک الزام ضروری و نظارتی است. برای مثال، کنترل دستی و  ثبت داده‌ها برای مدیریت مداوم دما، یکی از عواملی است که می‌تواند پایداری دارو را تضمین کند.

با عصر دیجیتال جدید، دامپزشکی از تکنولوژی پیشرفته استفاده میکند! از نرم‌افزار مدیریت پیشرفته بیمار گرفته تا اجرای سیستم‌های هوش مصنوعی و ثبت داده‌ها ازعوامل، برای مدیریت شیوه‌های دامپزشکی است که می‌تواند برای ارائه انطباق با مقررات، محافظت از پایداری دارو و رهایی از ثبت دستی، مورد استفاده قرار بگیرد.

 

دنیای پیشرفته مراقبت های دامپزشکی

اگرچه حیوان خانگی مورد علاقه شما ممکن است با شما هم نظر نباشد، اما دامپزشکان نقش مهمی در جامعه ما ایفا می کنند و خدمات اساسی را برای مراقبت از حیوانات ارائه می دهند.

تحقیقات زیست پزشکی در طول قرن بیستم و بیست و یکم پیشرفت های بزرگی را در علم دامپزشکی به ارمغان آورد. ظهور پیشرفت‌های جراحی، تصویربرداری تشخیصی، تکنیک‌های بیهوشی و دارو‌های پیشرفته، به‌طور قابل توجهی کیفیت مراقبت‌های ارائه‌شده به حیوانات را افزایش داده‌اند.

 

مقررات نظارت بر دمای دامپزشکی

مانند بسیاری از مراکز مراقبت های بهداشتی، نظارت بر دمای دامپزشکی نقش اساسی در حفظ دارو ایفا می کند.

پایش دمای کافی برای حفظ قدرت پزشکی و پایداری طیف وسیعی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا ضد عفونی کننده های موضعی ضروری است. همه آنها نیاز به نگهداری در دمای محیطی از 8 تا 25 درجه سانتیگراد دارند.

نگهداری در یخچال نیز برای داروهای پیشگیرانه از جمله واکسن، انسولین، داروهای بیولوژیک، برخی داروهای تزریقی و داروهای هورمونی مورد نیاز است. برای این داروها، دما باید بین 2 تا 8 درجه حفظ شود. بدون نظارت مستمربر اقدامات دامپزشکی، هیچ تأییدی برای حفظ دقیق منابع حیاتی در درمان وجود ندارند.

 

کاهش ریسک و به حداقل رساندن ضایعات

نگهداری نامناسب محصولات دارویی در محیط‌های دامپزشکی موجب خرابی و آسیب‌پذیرشدن دارو میشود و ماندگاری آنها را کاهش می دهد ، آنها را برای تجویز نامناسب می کند. ناتوانی در مدیریت دماهای دقیق، خطر سقوط آنها را فراتر از مشخصات لازم دارد. اگر این اتفاق در دوره های طولانی رخ دهد،.

تصور کنید اگر دمای نگهداری داروی دامپزشکی انتخابی شما خارج از دمای مورد نیاز باشد، اکنون اثربخشی پزشکی به خطر افتاده است، و اگر این امر مورد توجه قرار نگیرد، پزشکان ناآگاهانه درمان های ناکافی با اثر درمانی کاهش یافته را انجام می دهند.

نقص غیرقابل جبران با نظارت دستی دما

پایش دما را می توان از طریق سیستم های پایش دمای بی سیم یا با مشاهده دستی  دیتالاگرهای ایده پردازان انجام داد. هنگامی که ارزیابی دما سه بار در روز توصیه شده، ثبت دستی داده ها می تواند زمان بر باشد. مشاهدات دستی برای بخش دامپزشکی معمولاً توسط یک کارمند مورد اعتماد انجام می شود و اغلب با استفاده از دماسنج استاندارد اجرا می شود. از آنجایی که این عمل، یک روش با درصد خطای بالا است احتمالاً به نظارت ضعیف دمای مشاهده شده در طول بازرسی های دامپزشکی کمک می کند.

بررسی‌های دستی عمدتا ناقص هستند و حتی با کوچک‌ترین عوامل نیز در معرض نوسان قرار میگیرند، از افرادی که قرائت‌ها را جمع‌آوری می‌کنند تا زمان انجام خواندن و موارد دیگر. این بدان معناست که بعید است که ثبت دستی تصویر کاملی از تمام دماها در طول روز و شب ثبت کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، روش‌های خودکار ثابت  به کنترل دما در فضاهای دامپزشکی کمک میکند، که موجب ارائه ثبت و مدیریت فوری، مستمر و خودکار داده‌ها و رهایی کارکنان از یک کار یکنواخت اضافی می‌شود.

به عنوان مثال، بیمارستان تخصصی برای اسب را در نظر بگیرید، که سیستم پایش دمای ایده پردازان را برای جایگزینی روش‌های دستی خود پیاده‌سازی کردند. مقداری از بازخورد مثبت در مطالعه موردی آنها جمع آوری شد.

استفاده از ثبت‌کننده دادهای ایده پردازان ، به عنوان یک دستیار محتاطا به دامپزشکان عمل می‌کند و در پس‌زمینه کار می‌کند تا یک رکورد جامع، بسیار دقیق از تمام محیط‌های کنترل‌شده با دمای داخل مرکز ارائه دهد. نظارت خودکار دما به عنوان یک شریک نامرئی تصور کنید. آشکارا درگیر فرآیندهای روزمره نیست، بلکه نقشی حیاتی در طریق جمع‌آوری داده‌های مخفیانه و ثبت مداوم داده‌ها ایفا می‌کند!

 

نظارت بر دمای دامپزشکی با دیتالاگرهای ایده پردازان آسان شده است

ایده پردازان با بهره‌گیری از فناوری فراتر از ثبت داده‌ها، با ارائه یک سیستم ثبت اطلاعات خودکار و مبتنی بر ابر برای نیازهای پایش دمای شما، کارشمار را آسان میکند.

با نظارت 24 ساعته، الزامات ثبت بی‌درنگ اطلاعات به راحتی برآورده می‌شود، و حتی در خارج از ساعات کاری و تعطیلات، محافظت شبانه‌روزی را انجام میدهد. داروهای دامپزشکی با همکاری یک سیستم هشدار خودکار، از هرگونه نوسانات دما  محافظت می‌شوند. بهتر از آن، گزارش‌ها فوری و کامل تنها با یک کلیک قابل درسترس هستند .

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه