Stay Updated!

BLOG

تست چسب کاشی برای دریافت ایزو و استاندارد

تست چسب کاشی برای دریافت ایزو و استاندارد

 در صنعت ساخت و ساز مصالح بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد و البته هرکدام از نظر ایمنی و با داوم بودن دارای استاندارندهای خاص خود هستند.

امروزه چسب کاشی نیز از مصالح مهم و کاربردی در این صنعت است که با توجه به گسترش استفاده از سرامیک و دیوارهای از پیش ساخته استفاده از آن به وضوح بیشتر شده است. در نتیجه این امر آزمایشگاها تستهای مختلفی برای کارایی این چسب ها و مطمئن بودن از رعایت فاکتورهای استاندار موجود را روی چسبها انجام میدهند.

در کشور ما با استناد به مرجع ISIRI 12492,a-12492، تستها در آزمایشگاهها انجام میشود و طبق همین استانداردها به آزمایشگاها مجوز انجام تست را میدهند. برای ارزیابی چسبها چندین تست روی آنها انجام میشود در زیر به چند نمونه از مهمترینهای آن اشاره میکنیم تست پیری چسب

دراین حالت چسب را در حالتهای مختلف تماس با مواد شیمیایی یا دمایی و رطوبتی و  تابش اشعه uv مورد تست قرار میدهند تا از پایداریو کارایی چسب مطمئن شوند.

 تست دمای بحرانی

مقدار کشسانی و یا ترک خوردگی چسب را در دماهای بسیار بلا یا پایین مورد بررسی قرار میدهند

تست رطوبت

دراین حالت چسب را بصورت دائم یا دوره ایی در شرایط با رطوبتهای بالا و پایین قرار داده تا از پایدرای و کارایی چسب را دراین حالت چک کندد.

تست نفوذپذیری

این تست برای مقاومت چسب در برابر ورود آب مورد سنجش قرار میگیرد.

دراینجا فقط به چند تست از تستهای مهمی که برای دریافت ایزو و استاندار مورد نیاز چسبها وجود دارد اشاره شد، اما این تستها مطابق با استاندارهای جهانی تنظیم میشوند و برای ایمنی و داشتن محصول بهتر سازندگان موظف به رعایت این استانداردها هستند. در کنار سازندگان آزمایشگاهها نیز باید تاییدیه لازم برای صلاحیت انجام این آزمایشات را داشته باشند.

امروزه برای تست در محیط آزمایشگاهی استفاده از دیتالاگرهای رطوبت و دما کمک بزرگی به این صنعت کرده است. استفاده از دیتالاگرها بطور دقیق و کامل اطلاعات ناشی از تغییرات دما و رطوبت را ثبت کرده و متخصصین میتوانند آنرا بصورت دقیق مورد بررسی و در صورت نیاز اصلاح نمایند.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه