Stay Updated!

BLOG

کنترل آب و هوای دارویی

کنترل آب و هوای دارویی

صنعت داروسازی یکی از پنج صنعت برتر جهان است که در سال 2015 بیش از 86 میلیارد دلار ارزش داشت. در صنعتی متشکل از بخش های مختلف، مقررات سختگیرانه ای توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)  از لحاظ کیفیت و ایمنی وضع شده است. فهرست فاکتورهای ایمنی و کیفیت در مقیاس جهانی بسیار طولانی است، اما یکی از مهم ترین عواملی که می تواند مواد نجات دهنده را به مواد خطرناک تبدیل کند، کنترل آب و هوا است.

 

شرایط عمومی نگهداری

قرار گرفتن در معرض دما و رطوبت دو نگرانی اصلی هستند که می توانند باعث از دست رفتن محصولات شوندازاین رو، باید شرایط محیطی محصول خود را تنظیم کنند. شرایط نگهداری معمولی برای داروها باید بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد (59 درجه فارنهایت تا 77 درجه فارنهایت) یا حداکثر 30 درجه سانتی گراد با رطوبت نسبی 60 درصد حفظ شود. که این مورد نیزبه آب و هوا در یک منطقه خاص بستگی دارد.

انبار دارو

ایجاد و نگهداری یک سیستم HVAC یا همان "گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع" با عملکرد مناسب برای تجهیزات دارویی کار آسانی نیست. شرکت ها نه تنها برای سرمایه گذاری ، بلکه باید برای هزینه های تعمیر و نگهداری مداوم نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

اگر سیستم تهویه مطبوع از کار بیفتد ، ممکن است محصولات حساس به دما خراب شوند و هزاران دلار هزینه برای تاسیسات داشته باشند. کوچکترین انحراف در دما یا رطوبت می تواند باعث بی اثر شدن محصولاتی مانند واکسن ها، قرص ها و پمادها و یا حتی آسیب رساندن به بیماران شود.

در اینجا شرایط ذخیره سازی توصیه شده توسط WHO آمده است:

ذخیره سازی منجمد: -20 درجه سانتیگراد (4 درجه فارنهایت)

ذخیره سازی در یخچال: 8 تا 15 درجه سانتی گراد (45 درجه فارنهایت تا 59 درجه فارنهایت)

دمای ذخیره سازی اتاق: 15 تا 25 درجه سانتی گراد (59 درجه فارنهایت -77 درجه فارنهایت)

پیشگیری برای از بین رفتن داورها

سازمان جهانی بهداشت الزامات سختگیرانه ای برای دستگاه های نظارت محیطی دارد. سیستم‌های بی‌سیمی که به طور مداوم شرایط ذخیره‌سازی محیط، یخچال یا یخ‌زده را کنترل می‌کنند، باید بتوانند داده‌ها را در هنگام قطع برق یا خرابی شبکه ثبت کنند.

دیتالاگرهای بی سیم با دقت و قابلیت بالا اندازه گیری ها و ارائه ویژگی های قابل تنظیم، دسترسی از راه دور به داده ها را فراهم میکند .

 در صورت قطع برق یا قطع شبکه، دیتالاگر داده ها را در حافظه داخلی دستگاه ثبت می کند. هشدارها و اعلان‌های قابل تنظیم به کاربران این امکان را می‌دهند که در صورت نقض آستانه‌های مشخص، متن یا ایمیل دریافت کنند و می‌توان داده‌ها را از هر دستگاه هوشمند متصل به شبکه Wi-Fi مشاهده کرد.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه