Stay Updated!

BLOG

کنترل دما در انبارها و حمل و نقل چای

کنترل دما در انبارها و حمل و نقل چای

همانطور که میدانید فرایند نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی و محصولات کشاورزی جهت حفظ ارزش غذایی و ویژگیهای اصلی آنها اهمیت زیادی دارد.یکی از این محصولات چای است که از قضا در کشور ما بعنوان یکی از نوشیدنیهای محبوب به شمار می رود. شاید برای شما پیش آمده باشد که برای رفع خستگی بعداز یه روز خسته کننده و شلوغ میل به خوردن یک چای خوش طعم و خوش عطر داشته باشید ولی چایی که میخورید انتظار شما را از نظر طعم و عطر براورده نمیکند. این موضوع یکی از مواردی است که باعث میشود اهمیت نگهداری و حمل و نقل در فرایند تولید و توزیع محصول را نشان دهد.یک از مهمترین پارامترها دما و رطوبت مناست است.

دمای مناسب برای نگهداری چای بین 0 تا 25 درجه سانتیگراد است، دمای نگهداری چای سبز 0 تا 10 درجه سانتیگراد است، در حالی که چای سیاه، چای اولانگ، چای سیاه، چای سفید باید در دمای 25 درجه سانتیگراد کنترل شود، بنابراین توجه ویژه ای برای کنترل دما لازم است. دما خیلی زیاد یا خیلی پایین است که بر کیفیت چای تأثیر می گذارد همچنین علاوه بر دما باید به نور ، دمای اتاق ، آب بندی  و عایق رطوبت و حتی غایق مناسب برای عطر چای توجه شود.

اگر درجه حرارت بیش از حد بالا باشد، کیفیت چای به راحتی قابل تغییر است، هر چه دما بالاتر باشد، تغییر کیفیت  سریعترمی شود. دمای نگهداری چای نیز با واکنش های شیمیایی موجود در چای مرتبط است. در دماهای بالاتر، فعالیت آنزیمی در چای افزایش می‌یابد که منجر به افزایش واکنش‌های اکسیداسیون آنزیمی در چای می‌شود و در نتیجه بر رنگ، عطر و طعم چای تأثیر می‌گذارد. بنابراین، کنترل دمای نگهداری چای می تواند ازاین واکنش های شیمیایی جلوگیری کند و منجر به حفظ ویژگی های اصلی چای می شود. بنابراین توصیه می شود بطور ویژه در حمل و نقل، چای را در یخچال نگهداری کنید. چون چای سست و متخلخل است به راحتی رطوبت را جذب می کند و اگر رطوبت چای بیش از 5 درصد باشد به راحتی خراب می شود. به همین منظور چای هنگام نگهداری باید خشک بماند.

 

یک دیتالاگر دما و رطوبت چند منظوره ،برای مشاهده آسان داده های دما و رطوبت است. با استفاده از این دستگاه می توان پارامترها را قبل از استفاده توسط یک کاربر حرفه ای تعریف کند و سپس تاریخچه کامل اطلاعات را به صورت گزارش مداوم، میتوان مستقیماً توسط رایانه در مقصد خواند. این یک انتخاب ایده آل برای نظارت و ثبت تغییرات دما و رطوبت کالاهای حساس در طول حمل و نقل است.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه