Stay Updated!

BLOG

سه دلیل ضرورت استفاده از دیتالاگر در آزمایشگاه

سه دلیل ضرورت استفاده از دیتالاگر در آزمایشگاه

آزمایشگاه ها اشکال گوناگونی دارند و برای تضمین تحقیقات ایمن و با کیفیت هریک از صنایع شرایط کنترل شده ای را فراهم می کنند. در حالی که آزمایشگاه‌ها از نظر تکنیک‌های و روشهای مورد استفاده متفاوت هستند، هر یک باید با تکنیکهای آزمایشگاهی استاندارد مطابقت داشته باشند. نظارت بر سلامت محیط با در نظر گرفتن دما، رطوبت و فشار ضروری است که می تواند به طور قابل توجهی بر نتایج، کارایی و دقت آزمایشات تأثیر بگذارد.

آزمایشگاه‌ها کاملاً استریل هستند، اما این اتفاق تصادفی نیست. کار زیادی برای ایجاد و حفظ یک فضای امن و تمیز برای انجام آزمایش های مختلف انجام می شود. اما همه اینها به پایش محیطی باز می گردد که مستقیماً بر نتایج آزمایش، تمیزی ابزار و ایمنی محققان تأثیر می گذارد.

 

عقیم سازی

اتوکلاو یک وسیله رایج در آزمایشگاه ها برای استریل کردن و ضد عفونی کردن تجهیزات آزمایشگاهی است. اتوکلاوها از طریق بخار پرفشار، باکتری ها، هاگ ها و میکروب ها را از بین می برند. با این حال، بدون اعتبارسنجی، نمی توان فرض کرد که اتوکلاو به درستی کار می کند. تایید نکردن روتین اتوکلاو نه تنها افراد بلکه برای نمونه ها و نتایج تحقیقات یک خطر تلقی می شود.

 دیتالاگرها برای ترسیم دما و فشار داخل محفظه اتوکلاو و تایید چرخه های استریلیزاسیون استفاده می شوند. برای اطمینان از صحت عملکرد، دیتالاگرها برای مقاومت در برابر محیط های سخت مرتبط با انواع روش های استریلیزاسیون، حتی آنهایی که شامل عوامل شیمیایی هستند، ساخته شده اند. آنها به راحتی در اتوکلاو قرار می گیرند تا بر هر چرخه استریلیزاسیون نظارت کنند. سپس داده های ضبط شده را می توان در نرم افزار برای ایجاد گزارش گیری استفاده کرد.

 

تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع، مرکز فعالیت در یک آزمایشگاه است که گرمایش، سرمایش و تهویه را در سرتاسر یک مرکز فراهم می کند. سیستم‌های HVAC که به درستی نگهداری می‌شوند، ایمنی آزمایشگاه را تضمین می‌کنند و در عین حال صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارند.

به گفته Internals and Sources، تجهیزات آزمایشگاهی حدود یک هفتم از قبض انرژی آزمایشگاه را شامل میشوند و تمام آن انرژی به عنوان گرما که باید توسط سیستم HVAC حذف و شود. اگر سرعت جریان بخاردهی بیش از نیاز آن به هوای خنک کننده باشد، هزینه بیشتری برای گرم کردن مجدد تاسیسات خواهد داشت. در حالی که یک هود با کارایی بالا می تواند مصرف انرژی را تا 50 درصد کاهش دهد.

 دیتالاگرهای بی سیم برای نظارت مستمر در تأسیساتی که نمونه در آن مرحله بندی، آماده یا ذخیره می شوند، ایده آل هستند. کوچکترین انحراف از محدوده دما یا رطوبت تنظیم شده می تواند خطری ایجاد کند یا نمونهرا بی مصرف کند. دیتا لاگر بی سیم نظارت و اعلان های هشدار قابل تنظیم را ارائه می دهد و به کاربران امکان کنترل فوری شرایط ناخواسته را می دهد.

 

آزمایش کردن

تست آزمایشگاهی نقش مهمی در تشخیص مشکلات به منظور بهبود کیفیت و دستیابی به بهترین نتایج دارد. با این گفته، آزمایش باید تا حد امکان دقیق باشد تا از درست بودن نتایج اطمینان حاصل شود. نتایج نادرست می تواند منجر به عواقب جدی شود.

 دیتا لاگرها با قابلیت نظارت بر پارامترهای مختلف محیطی، می توانند بررسی کنند که آیا تجهیزات مورد استفاده برای آزمایش به درستی کار می کنند. صرف نظر از آزمایشی که انجام می شود، دیتا لاگرهای برای نظارت آزمایشگاهی ضروری هستند و دقت، قابل اعتماد و کارآمد بودن آزمایشات را تضمین میکند.

تماس با ما

info@iplog.ir

32681691 031

اصفهان ، چهارباغ خواجو

خبرنامه